Ήταν ένα φαινόμενο που τάραξε τα νερά της παγκόσμιας δισκογραφίας, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, με την υπέροχη φωνή της, το μουσικό ταλέντο της, την αιθέρια εμφάνισή της αλλά και την αντισυμβατικότητά της. Ταυτόχρονα όμως υπήρξε μια βαθιά πληγωμένη γυναίκα, που κουβαλούσε ένα βαρύ παιδικό παρελθόν κακοποιήσεων, από το οποίο δεν κατάφερε ποτέ να ξεφύγει, οδηγούμενη τελικά στην ψυχική ασθένεια και την αυτοκαταστοφή. Η Σινέντ Ο’Κόνορ, που έφυγε χθες 26/7, από την ζωή,  στα 56 της μόλις χρόνια, λίγους μήνες μετά την αυτοκτονία του 17χρονου γιου της,   ήταν, αναμφισβήτητα, μια από τις πιο τραγικές ηρωίδες της παγκόσμιας μουσικής σκηνής.

Σε βάθος χρόνου απασχόλησε τη δημοσιότητα περισσότερο με τις πτυχές της ταραγμένης προσωπικής της ζωής παρά τη δουλειά της. Όχι γιατί η δουλειά της δεν ήταν σημαντική αλλά επειδή οι προσωπικές της περιπέτειες ήταν τόσες πολλές και δύσκολες που επισκίαζαν τα πάντα. Και για κάποιο δικό της λόγο επέλεγε να μοιραστεί δημόσια όσα της συνέβαιναν κατά καιρούς, είτε  εξαφανιζόταν κατηγορώντας τους πρώην συζύγους και τα παιδιά της πως την έχουν εγκαταλείψει, κάνοντας εκκλήσεις για βοήθεια είτε όταν έκανε απόπειρες αυτοκτονίες ή όταν ασπάστηκε το Ισλάμ και άλλαξε όνομα, ακόμα κι όταν θρηνούσε για την πρόωρη απώλεια του παιδιού της…


Εξ αρχής, εξάλλου, ακόμη και τις περιόδους που βρισκόταν στο απόγειο της δόξας της, δεν έκανε καμιά απολύτως προσπάθεια για να κρύψει τις ιδιαιτερότητές της. Αντιθέτως, εκμεταλλευόταν κάθε ευκαιρία για να πάει κόντρα στο κατεστημένο και να περάσει, με τον πλέον ηχηρό τρόπο, τα σημαντικά κοινωνικά μηνύματα που επιθυμούσε, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτή τη στάση. Η καριέρα, άλλωστε, δεν ήταν ποτέ το ζητούμενό της.

Γι΄ αυτό και συνχά – πυκνά έβαζε φωτιά στα θεμέλιά της. Όπως, εκείνον τον Οκτώβριο του 1992  όταν, έχοντας ήδη κατακτήσει την υφήλιο με την επιτυχία της «Nothing Compares 2 U», έγινε η πρωταγωνίστρια μιας από τις πιο σοκαριστικές στιγμές στην ιστορία της εθνικής αμερικανικής τηλεόρασης.

Καλεσμένη της δημοφιλέστατης ζωντανής εκπομπής «Saturday Night Live», ξεκινά να ερμηνεύσει το τραγούδι του Μπομπ Μάρλεϊ «War». Κάποια στιγμή όμως όλοι παγώνουν στο στούντιο ακούγοντάς τη να αλλάζει τους στίχους του κομματιού και να εξαπολύει μια πρωτοφανή δημόσια επίθεση εναντίον του Πάπα Ιωάννη Παύλου ΙΙ.

Share.

Leave A Reply