Τετάρτη 15/6 και η Ελένη Μενεγάκη έχει καλεσμένο στην εκπομπή της στο Mega τον συνθέτη πολλών μεγάλων επιτυχιών, τον Φοίβο.
Επόμενο ήταν η συνέντευξη να προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον αφού ο Φοίβος μίλησε και αποκάλυψε πολλά και διάφορα.
Για το ξεκίνημα της καριέρας του σχολίασε: “Στην αρχή της καριέρας μου δεν έφτανα καν στους παραγωγούς. Με συναντούσε κάποια γραμματέας στην πόρτα και μου επέστρεφε την κασέτα. Δεν έμπαινα καν στην εταιρία. Στην είσοδο. Μετά το σκληρό ροκ με ξένο στίχο, έγινε σκληρό ροκ με ελληνικό στίχο όπου είχα πάει στο καμαρίνι του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Εκπληκτικός άνθρωπος. Προσπάθησε να με βοηθήσει. Με έστειλε στον παραγωγό του”.
“Νομίζω δεν το έχει ανακαλύψει κανείς το μυστικό της επιτυχίας απόλυτα. Μία επιτυχία είναι συνισταμένη πολλών παραγόντων. Είναι η στιγμή, είναι η χημεία, είναι να ξέρεις το τι θέλεις να κάνεις και να πέφτεις μέσα συνήθως. Χρειάζεται να έχεις και άστρο που λένε. Το βασικότερο από τη δική μου πλευρά είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις” υπογράμμισε ο Φοίβος στην Ελένη Μενεγάκη και πρόσθεσε: “Δεν ξέρω πως με έχουν παρουσιάσει αλλά αν ο τραγουδιστής δεν θέλει ή δεν νιώσει τη δύναμή του, το αλλάζω και γράφω άλλο. Δεν επιμένω. Εκτός από συγκεκριμένες εξαιρέσεις. Αυτή είναι η πρώτη μεγάλη επιτυχία”.
Για το αν δυσκολεύτηκε για να γράψει τραγούδια στη Δέσποινα Βανδή και την Έλλη Κοκκίνου που τραγουδούσαν το ίδιο ύφος ξεκαθάρισε: “Δεν προβληματίστηκα ποτέ. Ούτε εκείνες προβληματίστηκαν. Ήταν η εποχή που είχε πάει στην Ισπανία με τον Ντέμη η Δέσποινα οπότε ούτως ή άλλως χρειαζόμασταν στην εταιρία να βγάλουμε και μια άλλη καλλιτέχνιδα. Πήραμε τότε την Έλλη και κάναμε τον δίσκο στην Έλλη. Τόσο απλά”.
“Η Καίτη είχε πρόβλημα με “Το Κάτι”. Δεν είχε πρόβλημα με το τραγούδι αλλά με 2-3 στίχους. Είχε φάει κόλλημα χοντρό. Με έπαιρνε τηλέφωνο ο Καπετανίδης και μου έλεγε δεν μπορούμε να γυρίσουμε το κλιπ, κλαίει συνέχεια. Εκεί την πίεσα. Θα βγει έτσι. Ήμουν πολύ σίγουρος” αποκάλυψε και τόνισε: “Πολλοί προσπαθούν να ευτελίζουν την εμπορική μουσική. Εμπορική μουσική έγραφα πάντα, εμπορική μουσική αγαπούσα και εμπορική μουσική θέλω να κάνω για αυτό και δεν μετανιώνω για κανένα τραγούδι μου κι ας με κατηγορούν. Πολλοί λένε ότι γράφω σκουπίδια. Υπάρχουν και γούστα. Σε άλλους αρέσει αυτό που κάνουμε και άλλοι το μισούν”.
Αλλάζει ο τρόπος που γράφει με τα χρόνια; “Κάθε δεκαετία δεν είναι ίδια, σίγουρα. Αλλάζουν ορισμένα πράγματα αλλά προσπαθούμε να ακολουθούμε την εποχή, διατηρώντας και την παράδοση. Δηλαδή, το χασάπικο θα το παίξεις χασάπικο. Δεν μπορείς να το κάνεις μοντέρνο . Είναι σαν να το ευτελίζεις. Μερικά πράγματα που είναι περισσότερο στην παραδοσιακή μας μουσική, πρέπει να τα σέβεσαι” απάντησε.
Μιλώντας για την “κόντρα” του με τον Νίκο Καρβέλα ξεκαθάρισε στην “Ελένη”: “Την κόντρα αυτή την είχαν δημιουργήσει τα media και οι εταιρίες. Εγώ τον Νίκο τον αγαπούσα πολύ, τον θαύμαζα. Ήταν ο μόνος που είχε μία ροκ αντίληψη για τη μουσική στην Ελλάδα, γι’ αυτό και ταίριαζε πιο πολύ στα γούστα μου. Δεν είχα ποτέ κανένα θέμα με τον Νίκο. Ίσα ίσα τον αγαπούσα και τον αγαπώ ακόμη. Τον εκτιμώ πάρα πολύ. Θεωρώ ότι είναι από τα μεγαλύτερα ταλέντα στην ελληνική μουσική”.
“Δεν είχα ακούσει ποτέ ελληνικά τραγούδια στο σπίτι. Θυμάμαι κάποια στιγμή να μου λέει ο Γιάννης Δουλάμης ‘Να δώσουμε αυτό το χασάπικο που έχεις κάνει για την Άντζελα στην Καιτούλα’; Χασάπικο δεν ήξερα εγώ τι είναι αυτό και ποιο μου λέει. Λέω τι είναι το χασάπικο; Δεν ήξερα ότι λέγεται χασάπικο αυτό που είχα γράψει. Ντρεπόμουν να του πω ότι δεν ξέρω τι είναι το χασάπικο και του λέω ‘Θυμίστε μου τον τίτλο’ και μου λέει το “Χαμένα’” εκμυστηρεύτηκε.
Για την Άντζελα Δημητρίου δήλωσε: “Ήταν φοβερά. Είναι πολύ καλόψυχη. Παραείναι ανοιχτή και απενοχοποιημένη. Δεν την νοιάζει τίποτα. Είναι αυθόρμητη και πολύ γλυκός άνθρωπος. Και βασανισμένος”.
Αναφερόμενος στον Πασχάλη Τερζή είπε: “Γλυκύτατος άνθρωπος. Θυμάμαι είχα πάει στη Θεσσαλονίκη να τον δω και είχαμε βγάλει τον “Άστατο” και γινόταν χαμός και ήμουν 22 χρονών και πήγα στο καμαρίνι και μου λέει πόσο χρονών είσαι του λέω 22 και μου λέει το ξέρεις ότι φέτος κλείνω 22 χρόνια. Με παίρνει από το χέρι και πάμε πίσω από τον ντράμερ και μου λέει κοίτα τι θα γίνει μόλις παίξει η εισαγωγή. Παίζει η εισαγωγή, ήταν όλοι όρθιοι και μου λέει ‘Αγόρι μου δεν μπορούσα να φανταστώ ότι τη μέρα που ξεκίνησα το τραγούδι θα γεννιόταν αυτός που θα με έκανε διάσημο’. Αυτό μου είχε πει και το θυμάμαι”.
“Ο Γιάννης Πάριος είναι μεγάλη ιστορία. Ήταν καταπληκτικός. Μου φερόταν σαν υπό την προστασία του” σχολίασε ενώ για τον Τόλη Βοσκόπουλο είπε: “Η εμπειρία με τον Τόλη ήταν κινηματογραφική. Είναι μεγάλος σταρ και του έβγαινε αυθόρμητα. Ό,τι κι αν έκανε το έκανε με έναν τρόπο που σου τραβούσε την προσοχή και σε εντυπωσίαζε. Από τις ωραιότερες εμπειρίες μου […] Κάθε φορά και καλύτερος, δεν ήξερα τι να πρωτοδιαλέξω”.
Για την οικογένειά του εκμυστηρεύτηκε: “Ελπίζω να μην ασχοληθούν τα παιδιά μου με το τραγούδι. Έχω πάρει χαρές αλλά έχει αλλάξει πολύ αυτή η δουλειά. Δεν μοιάζει να είναι μια δουλειά που κάποιος θα πετύχει και θα πραγματοποιήσει κάποια του όνειρα όπως τα έχω βιώσει εγώ. Επίσης, είναι δύσκολο για κάποια παιδιά να κάνουν την ίδια δουλειά με έναν πατέρα που έχει πετύχει σε αυτή τη δουλειά. Μεγάλο το βάρος και συνήθως δεν τα καταφέρνουν και δεν θέλω να νιώσω κάτι τέτοιο” ενώ για τη σύζυγό του σημείωσε: “Ήταν γραφτό να είμαστε μαζί. Η πρώτη πιο τυχερή στιγμή της ζωής μου ήταν όταν γνώρισα τη γυναίκα μου. Θα είναι πάντα εντυπωμένη η πρώτη φορά που την είδα”.